FÖRSTA BLOGGINLÄGGET PÅ SVENSKA

2013年1月30日水曜日

Svenska

t f B! P L
Hallå allihopa!!
Jag heter Johanna och studerar för nuvarande i klass 中級3A på KICL.
Jag kommer (uppenbarligen) från Sverige, närmare bestämt från vårt vackra vida Norrland.
Jag åkte till Japan i september 2011 och började på KICL under höstterminen 2011 då alltså.
Nu i mars så lider min japanvistelse sig till sitt slut så hinner nog inte skriva så många inlägg här...men några iallafall!!

Sååååå....ja. Har inte så mycket att säga i nuläget dock.
Blev beordrad av Nakagawa-San (han jobbar i receptionen på KICL och är en av de få som pratar Engelska. Väldigt trevlig hjälpsam kille) att skriva idag så...inspirationen är inte riktigt på topp.

Just nu är det ganska kallt i Kyoto. Det har snöat till och från den senaste veckan men inte så pass mycket att det stannat längre tid på marken. Trist. Templen här i Kyoto är otroligt vackra i sin snöskrud. But then again, jag är ju norrlänning och föredrar de mesta täckt i ett tjockt lager snö...

HUR SOM HELST så får detta räcka för tillfället.
Jag ska sticka till Tokyo nästa fredag så lär väl skriva någon gång efter det igen.
Hare bra!
/ Johanna

Translate

Applications

入學募集要項

Popular Entries / 人気の記事

KICL Official Homepage

Facebook

QooQ