留學學日文,揀間語言學校、定文化學校好?

2023年10月5日木曜日

広東語

t f B! P L

經過一年半嘅留學,我會答:文化學校。一開始揀KICL,純粹係貪佢校園大、功課嚴。無深思過晌香港讀日文效率低,係因為我只透過書本、而無透過語言背後嘅文化去學。喜出望外地,除咗課堂結構強,KICL嘅文化配套,製造到好好嘅語境畀外國人應用日文;甚至幫助培養對日本文化不同範疇嘅興趣,從而決定到要晌浩瀚嘅日文裏面,學邉一類表達最啱自己。


1.校園

KICL坐落晌瓜生山學園嘅藝術大學裏面,所以可以用大學嘅設施。校園好多粗獷主義(brutalism)建築,同香港街道風景都有契合之處。


正門大階段


Canteen所在嘅「至誠館」重係隈研吾事務所設計,都幾勁抽。因為位處京都最東邊嘅瓜生山,「至誠館」天台個京都全境日落view、雪景view,個人認為比清水寺有過之而無不及。我都經常上樓上打躉。



夏日


冬雪


又因為係藝術大學嘅關係,校園時不時就有畫展、裝置展,唔會齋返學放學咁悶之餘,有啲作品介紹係可以練読解嘅同時,順手了解埋日本社會環境。



大學生作品


2.課堂

又愛又恨。恨係內容包羅文法、語彙、聴解、読解、会話、作文、演習7大範疇。次次聴解聽真實電台、電視節目,我都會叫苦連天;每朝の発音、会話,每次演習嘅專題報告,都會俾friend笑我似機械人。但就係晌叫苦同講笑之間,有日不知不覺,就突然可以同日本人基本溝通喇。嗰種紮實、全面,又無可否認係好。


同學作句日常


專題報告一例


3. 文化日

原先以為係每學期一次嘅遊樂活動,但去過三次之後,覺得係對日文成長好重要嘅學習經驗。我哋可以揀學茶道、華道、和太鼓、清水焼、漆器、友禅染、日本舞等。上workshop之前會有一節堂教相關專有詞彙,以便當日同文化導師嘅全日文溝通。我上過和太鼓、華道同日本舞班。

讀KICL之前,好刻板印象以為和太鼓係男人嘢、華道同日本舞係女人嘢。但華道先生係手藝上佳嘅男性,日本舞嘅男舞亦原來好英氣。


形易神難嘅華道


剛柔並濟嘅日本舞


大學嘅和太鼓隊「悳炎」亦有好多出色女鼓手,KICL畢業禮時,全校好多認識嘅同學上台表演,好齊、好磅礡,表演同學投入到相視而笑。我同朋友們都睇到好感觸。爾啲深度文化體驗,係普通遊客或留學生,都難以學習甚至接觸嘅範圍嚟。


KICL畢業禮


4. 大學學會

我哋可以自由參加大學嘅學會。初初我日文唔好,無自信參加。有日朋友無端端撩我一齊玩,幫我聯絡埋會長,咁就入咗三味線學會「丈山会」。現任指導先生係長唄杵勝会嘅家元成員,杵屋禄宣。每月一度嘅稽古,好和風地係晌神社裏面上堂。從來無諗過人生有機會接觸日本人專屬嘅藝術世界,亦成為我學好日文嘅一大動力。


三味線稽古場


5. 校外活動

同班同學一齊去名勝做任務嘅活動。我哋係去紅葉名所「大原三千院」。嗰日全巴士都係本地人,逼到上唔到車。紅葉季時大原嘅日本人比例,重高過京都市中心。因為任務,局住睇咗好多景點歷史、用日文問咗好多問題,算係突破。朋友帶咗好多零食去分享,俾大家笑好似小學生,但最後真係好似小學旅行咁難忘,難忘到連當日嘅氣溫都記憶猶新。可能係因為晌一個靚到好唔真實嘅環境,同朋友一齊經歷過。


三千院入口


學校包埋茶席


同窗身影


6. 環球朋友

上述提及過好多次「朋友」。KICL有樣好,係國藉比例較平均。學生五湖四海,文化背景差異大,共同語言好自然會變成日文之餘,自己嘅國際觀亦會變得廣闊。我嘅朋友當中,有法國、摩洛哥、美國、韓國、泰國、台灣等地嘅人。老老實實,自己唔算好勤力背書,大部分實用日文,都係成日同班老友去玩,聽得多就學識咗。晌多元嘅環境裏面,搵到同自己投契、可以深交嘅好朋友,係開心嘅。


一齊唱k練日文


一齊食同學間廣傳嘅隱世魚生


一齊去吉田神社節分祭

講完一輪,唔知有無講得明白,點解我話讀文化學校,比讀語言學校好。學一種語言,學埋背後文化,真係好重要。我以日本文學家太宰治,對於文化嘅描述作結——

「笑い。これは、つよい。文化の果の、花火である。理智も、思索も、数学も、一切の教養の極致は、所詮、抱腹絶倒の大笑いに終る」(《思案の敗北》)。

祝願大家搵到滿載歡笑嘅留學生活,搵到文化之果、語言學習之極


Translate

Applications

入學募集要項

Popular Entries / 人気の記事

KICL Official Homepage

Facebook

QooQ